ПРО ОБЛІК ВОДОПОСТАЧАННЯ, ВСТАНОВЛЕННЯ КВАРТИРНИХ ЛІЧИЛЬНИКІВ ТА ВЗАЄМОВІДНОСИНИ З ПАТ”АК”КИЇВВОДОКАНАЛ”

Для мешканців квартир, які розглядали можливість перейти на прямі договори з ПАТ «АК«Київводоканал», необхідно знати, що ця організація приймає повіряння лічильників лише організаціями, які мають відповідну ліцензію на виконання вищеозначених робіт, а саме:
1.  Розрахунковий департамент ПАТ «АК «Київводоканал»
2. ДП «Укрметртестстандарт»
3. ТОВ «Водоканал-сервіс»
4. ТОВ «Центр вимірювань»
Повірку, ймовірно, пройдуть лічильники, «строк життя» яких не перевищує 7-8 років, оскільки кожні три роки будь який лічильник повинно було повіряти. Цей дивний термін означає наступне: ліцензована компанія

счетчик_фото

повинна лічильник розібрати, почистити від накипу та іншого бруду, відновити вільний рух внутрішніх запчастин, та відновити відповідність об’єму води, що проходить через прилад обліку, показникам, що відрахує прилад. Якщо цю функцію можливо привести у відповідність, то ваш лічильник буде вважатися «повіреним» і може отримати гарантії відповідної роботи на наступні 3-4 роки.
Під час повірки перевіряється також і відсутність втручання в роботу лічильників за допомогою магнітів.
Якщо лічильник повірку не пройде, гроші Вам не відшкодують, і Ви все одне змушені будете придбати нові лічильники.
Крім цього, Вам прийдеться викликати сантехніків, окремо заплатити за демонтаж лічильників, привезти їх у ліцензовану компанію, відстояти чергу, здати прилади обліку, оплатити так звану повірку, а потім чекати, чи пройдуть вони повірку, чи – ні. Якщо вашим лічильникам більше 7-8 років і Ви ніколи раніше цього не робили, – велика ймовірність, що ні – не пройдуть.
Після цього Ви все одне будете змушені купити нові лічильники, знов викликати сантехніків, встановити лічильники, знов оплатити роботи, заключити прямий договір з ПАТ «АК «Київводоканал» та опломбувати нові прилади обліку.
Все це повинно було виконати до 01.01.2015 року. Всі, хто заключить договори і не виконає обов’язкове повіряння приборів обліку, або у кого при перевірці приладів обліку буде виявлено невідповідність наданих показників реальним обсягам споживання, ПАТ «Київводоканал» буде проведене донарахування відповідно реальним обсягам споживання за поточний і за попередні періоди.
Все це – про можливі прямі взаємовідносини з ПАТ «Київводоканал». Після укладання прямих договорів кожна квартира буде самостійно з’ясовувати стосунки з постачальником. Це – і нарахування, і відповідність температури у крані гарячої води, і ремонт труб, які ведуть до особового лічильника і відводять сточні води. До речі, температура у крані гарячої води залежить вже від іншого постачальника послуг – ПАТ «Київенерго». І якщо теплоносій, що подається у теплопункт будинку цією організацією нижче необхідного мінімуму, бойлер будинку ніяк не зможе підігріти воду до температури, яка повинна витекати з Вашого крану гарячої води. Те ж стосується температури у радіаторах центрального опалення. Але це – вже інша тема. І доводити Вам, що послуги не відповідають необхідним параметрам, буде Вашою персональною справою.

Виходячи з усього вищенаведеного, членами нашого кооперативу на загальних зборах від 26 листопада 2014р. було прийняте рішення залишитись колективним споживачем послуг з водопостачання та водовідведення.
Як сьогодні відбуваються взаєморозрахунки по споживанню води у будинку.
Раз на місяць інспектор ПАТ «Київводоканал» фотографує показники загальнобудинкових лічильників. Від спожитої за місяць води бухгалтер віднімає показники, що надані власниками квартир, в яких встановлені квартирні прилади обліку. А решта – розподіляється між кількістю людей, що мешкають у квартирах, не обладнаних лічильниками. Таким чином, ті, у кого немає квартирних лічильників, сплачує і за недобросовісних сусідів, і всі загальнобудинкові витрати спожитої будинком води.
На цей день ми спостерігаємо дивну картину. Якби уявити собі, що квартирних лічильників у будинку взагалі не існує, то кожен мешканець споживає у місяць води навіть нижче санітарної норми, що налічує 5,5 кубів холодної води та 3,5 куби гарячої води на кожного мешканця будинку. Це в середньому відповідає реальному споживанню, якщо людина дбає про себе, виглядає охайно, користується пральною машиною, готує та прибирає у власній квартирі. Але дані споживання, що власники надають самостійно бухгалтеру кооперативу, часто дорівнюють 2-3 куби холодної води на сім’ю та 1-2 – гарячої води. Звичайно, решту за неправдиві дані сплачують ті, хто цих лічильників не має.
Коли комунальні послуги стоїли копійки, ми не звертали на це уваги. Але сьогодні, коли це досить вагомі суми, дешевше виявляється встановити всім однакові лічильники та сплачувати лише за реально спожиті послуги.
А для того, щоб в рамках колективного споживання, взаємовідносини між усіма членами кооперативу було чесними і прозорими, збори вирішили встановити в усіх квартирах кооперативу, без вийнятку, однакові нові прилади обліку холодної та гарячої води, які не реагують на «магнітні шахрайства», єдиною обслуговуючою компанією, опломбувати всі лічильники кооперативними пломбами, і кожен місяць здавати реальні показники споживання холодної та гарячої води. Решту ж спожитої води, що йде на загально будинкові потреби, розподіляти рівно між кількістю людей, що мешкає у будинку.
У січні місяці ми централізовано закупили прилади обліку холодної та гарячої води, встановлюємо їх – до кінця березня, та кожен буде сплачувати лише реально спожиті куби такої недешевої холодної та гарячої води.
Ми встановлюємо лічильники вітчизняного виробника – державного підприємства Новатор ЛК-15ХА та ЛК-15ГА. Позначка А свідчить про те, що лічильники є антимагнітними.
Всіх, хто вже сплатив по квитанціях комплект лічильників на свою квартиру, прошу протягом тижня (з 26.01 по 30.01.2015р.) залишити в офісі кооперативу заявку на день і час, в який власник квартири зможе зустріти майстрів-сантехніків для виконання заміни/встановлення лічильників.
Тепер про вартість всієї процедури.
За квитанціями ми сплатили лише вартість самих лічильників та їх доставку.
Робота сантехніка по заміні одного лічильника за умов повного доступу до точки монтажу складатиме 50 грн. за одиницю. Встановлення, якщо лічильника не було – 100 грн. за одиницю.
Але не в кожній квартирі залишили відкритий доступ до місць встановлення. Тому узгодження вартості робіт буде вирішуватись в кожному окремому випадку індивідуально представниками обслуговуючої компанії та власником квартири. Якщо ваші існуючі лічильники було встановлено так, що Ви не маєте можливості регулярно знімати показники, фахівці, що обслуговують наш будинок зможуть винести Вам лічильники в те місце, де зняття показників не буде для Вас у подальшому створювати незручності. Ви розумієте, що вартість робіт буде включати вартість необхідних додаткових матеріалів. Або ці матеріали Ви зможете надати самостійно.
Голова Правління, представник Правління кооперативу або технік будинку будуть контролювати весь процес.

Корисні посилання: Сайт ПАТ “АК “Київводоканал”